lauantai 18. heinäkuuta 2015

Esittely ja tunnelmia muuttohälinästä ja uuden liikkeen avajaisista

Olen Henna, Canis&Catuksen uusi työharjoittelija. Opiskelen Suupohjan ammatti-instituutissa Maatalousoppilaitoksella eläintenhoitajaksi.

Minulla itselläni on kaksi koiraa, sekarotuinen Inga sekä vanhaenglanninlammaskoira Igor, koirieni kanssa tällähetkellä harrastelen vain lenkkeilyä tms. 



Minulla on melkovähäinen kokemus kaikista koiraharrastuksista, varsinkin niihin liittyvistä tuotteista. Kyseisiä tuotteita onkin paljon Canis & Catuksen valikoimissa, joten olen iloinen siitä kuinka paljon olen jo ensimmäisen viikon aikana oppinut tuotteista (mihin käytetään ja mikä se ylipäätään on). Tuija ja Tiina ovat ymmärtäväisesti ja kärsivällisesti minulle kertoneet tuotteista paljon, kun olen kuin kyselyiässä oleva lapsi kysellyt: ”mikä tää on?” ,”mihin tätä käytetään?”, ”miks tää on tämmöi?”. Samalla olen oppinut eri lajeista kaikkea uutta.

Muuttotohinat olivat jo käynnissä maanantaina 6.7. kun harjoitteluni alkoi. Kävin uusilla liiketiloilla samaisena päivänä siivoamassa paikkoja, jotta tavaroita voisi viedä jo sinne. Sitten saimmekin peräkärryt käyttöön ja tavaroiden, ruokasäkkien yms. kantelu alkoi. Itse lähdin kaupalta jo seitsemän aikaan illalla ja seuraavana aamuna, kun menin töihin olikin vanha liiketila jo tyhjätty tehokkaasti. Uusissa liiketiloissa sainkin alkaa laittaa tuotteita esille, ja erityisen mukavaa oli minusta, että minunkin ideoita otettiin vastaan, eikä hylätty samantien periaatteella ”sä oot vaa harjoittelija, oo hiljaa ja hyllytä siinä niitä” EI, vaan joitakin minunkin ideoitani otettiin käytäntöön, sekä yhdessä pohdimme kuinka tuotteet olisi paras sijoittaa. Kaikinpuolin olin iloinen, että tekemistä oli paljon. Ihmettelin välillä kuinka stressittömiltä Tuija ja Tiina vaikuttivat, itse olisin heidän tilassaan repinyt hiuksia päästä stressin takia.

Avajaiset menivät myös mukavasti. Tarjolla liikkeessä oli kahvia, mehua, kääretorttua ja keksejä. Asiakkaitakin riitti mukavasti, vaikka isommissa liiketiloissa sitä ei oikein niin ajatellutkaan, että asiakkaita oli kerralla enemmänkin eikä kuitenkaan ollut ruuhkaista ja ahdasta.

Jokaisella tavalla olen erittäin iloinen ensimmäiseen harjoittelu viikkooni, muuttotohinasta sekä avajaisista selvittiin, josko minustakin sitten apua oli. Tiinan ja Tuijan kanssa on mukava työskennellä, juttua riittää ja heiltä voi rohkeasti kysellä, jos on epävarma jostain asiasta.

Tervetuloa Canis & Catukselle moikkaamaan myös minua!

Teksti: Henna Dahlbo
Kuvat liikkeestä: Terhi Vuorenmaa

























1 kommentti: